Jodopaxomslag i rosa och silver




Är man en stackars sjukling så får man grejer, så är det bara. I Bellas fall får man en ny sko, en rosa&silvrig sko! Ganska söt va?

Nä, men jag var ju tvungen att leka lite veterinär i stallet idag. La bomull främst under men även runt hela hoven, sen lindade jag med gasbinda, "tejplinda", silvertejp och sen hällde jag massa jodopax i denna lilla sko. Sen satte jag hoven i en plastpåse (rosa tihi) och lindade med ännu mer silvertejp. Frågan är bara om jag får bort detta imorgon..?

Faktum är att jag fick en massa beröm för mitt jobb! "Skitsnyggt Sandra!" och "Wow, värsta veterinären ju!" var lite vad jag fick höra. Jag är själv lite stolt, det är nämligen inte det lättaste att linda bakhovarna på Bella, speciellt inte om hon är öm. Men nu sitter omslaget där iaf! :)


Kommentarer
Postat av: Thea

Skönt ;)

2012-02-02 @ 23:50:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0