Ingen blogginspiration..


Ledsen, men jag har inte alls känt för att blogga de senaste dagarna. Har haft en massa andra saker att tänka på.
       Främst så har ju Bella blivit halt, blockhalt, så mina taknar har funnits i stallet 24/7 även de få timmarna jag inte varit där. Det började i söndags då vi hade stallet. Vid utsläppet var hon pigg, fräsch och glad. Vid insläppet på eftermiddagen var hon ovillig att gå in, hon ville inte riktigt röra på benen och väl inne i boxen stod hon och höll upp sitt bakben, ville inte stödja. Great! tänkte jag. 2 skador samma vecka! Efter lite undersökning och benlindning så bestämde vi oss för att låta henne stå i boxen och kolla hur det såg ut dagen efter. Ringde veterinären i tisdags och hon kom igår och kollade, klämde och kände på hoven och benet. Vi kom fram till att det förmodligen är en hovböld, en väl dold sådan. Så nu försöker jag få tag i en hovslagare som kan dra loss skon från min kinkiga häst, så vi kan få ur den där snuskiga bölden!


Jag höll älsklingen sällskap medan vi väntade på veterinären.

(fick nyss tag på Bellas hovis, han kommer imorgon. Tills dess tänker jag lägga på ett våtvarmt omslag med lite jodopax och hoppas på att bölden hittar sin väg ut.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0