Feber i kameradjungeln


På min fantastiska lediga dag hade jag tänkt åka till stan, träffa min kära vän Lalla, ta en fika alternativt ett glas och mysa, kanske tänkte jag åka en sväng till stallet också men åh så fel jag hade! Jag blev nämligen sjuk..

Tänkte imorse att det nog bara är lite ont i halsen som går över under dagen men nu känns det som om jag även har feber. Har inte tagit tempen än, vågar inte kolla på resultatet..

Roar mig lite genom att kika på kameror så länge. Letar ju efter en ny kamera, en lite bättre kamera än min lilla digitala, så jag kan ta lite bättre foton och börja fota lite mer. Men jag kan absolut ingenting om kameror så jag vet egentligen inte vad jag letar efter. Vet bara att jag är kinda' broke så den kan inte kosta en förmögenhet. Dessutom vill jag inte ta värsta proffsbilderna (eller, jo) men det behöver jag inte.

Så jag har kollat på dessa två:


Nikon L120


Funktioner
-Självutlösare Ja
-Optisk sökare Nej
-Bildstabilisering Ja
-Belysning/blixt -/Ja
-Närgräns 10
-Ansiktsavkänning Ja
Film
-Upplösning Max 1280x720
-Rörlig video Ja
-Bild/s max upplös. 30
Bild
-Bildupplösning, Max 4320x3240
-Bildkompression JPEG
Anslutningar
-A/V-ut Ja
-Pictbridge Ja
-GPS Nej
-USB Ja
-Komponent Video, Ut Nej
-Bluetooth Nej
-WLAN Nej
-HDMI, Ut Ja
Allmänt
-Kameratyp Kompakt
-Optisk zoom 20
-Digital zoom 4
Display
-Displaystorlek 3
-Antal pixlar 921000
Bildsensor
-Bildsensor storlek 1/2.3
-Antal MegaPixlar 14




Olympus E450

Film
-Rörlig video Nej
Bildsensor
-Antal MegaPixlar 10
-Spegelreflex storlek 17.3x13.0
Optik
-Ljuskänslighet, Auto Ja
-Slutartid Min 1/4000
-Fokus Auto/Manuell
-Ljuskänslighet, Max 1600
-Ljuskänslighet, Min 100
-Exponering programautomatik,tidsautomatik,bländarautomatik,helt manuell
-Slutartid Max 60
Lagring
-Minneskort CF Typ II,SD
Anslutningar
-Pictbridge Ja
-WLAN Nej
-Komponent Video, Ut Nej
-GPS Nej
-A/V-ut Ja
-Bluetooth Nej
-HDMI, Ut Nej
-USB Ja
Allmänt
-Kameratyp Spegelreflex
Funktioner
-Bildstabilisering Nej
-Sekvenstagning 3.5
-Självutlösare Ja
-Vitbalans Auto/Manuell
-Optisk sökare Ja
-Belysning/blixt -/Ja
-Ansiktsavkänning Nej
Bild
-Bildkompression JPEG,RAW
-Bildupplösning, Max 3648x2736
Display
-Antal pixlar 230000
-Displaystorlek 2.7


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0