The great question


Jag ska till affären och handla lite livsnödvändiga grejer såsom mjölk, smör, godis och popcorn men funderar lite på hur jag ska ta mig dit. Jag kan åka moppe, cykla eller gå. Det finns både fördelar och nackdelar med alla tre så jag har lite beslutsångest.

Moppe
För: jag slipper röra på mig, jag slipper bära på varorna och hela äventyret går på typ 15 minuter.
Nack: jag slipper röra på mig, det drar bensin (okej, typ en dl men ändå) och Tuffa kan inte följa med.

Cykel
För: jag rör på mig och alla vet ju att det är bra när man har mensvärk, det går hyffsat fort, jag slipper bära på varorna och Tuffa skulle kunna följa med.
Nack: jag tycker det är läskigt att cykla och det blir krångligt om Tuffa skulle följa med.


För: jag rör på mig och Tuffa kan följa med utan krångel
Nack: det tar sån jävla tid och jag måste släpa på de jävla varorna!

Hmm, spännande detta! To be continued..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0