Och så nackdelarnas inlägg


Efter det där glada, glättiga inlägget så måste jag ju komplettera lite:

Fan vad det blåste idag!
Ååh vad lerigt det var!

Det finns ju alltså nackdelar med höstvädret också. Hästarna kommer in som lermonster och går inte att få rena förrän till våren. Iaf så är det ingen riktig idé för de blir skitiga snart igen. Och så blir, Bella iaf, så stressad och svår att rida eftersom det blåser storm 24/7. Hon kollar misstänksamt på allt som rör sig (eller inte rör sig för den delen, men det är ett annat kapitel) och hoppar till stup i kvarten. Dessutom så blåser håret i munnen och torven i ögonen.. Jag hatar blåst!

Och lera, denna hemska onda lera, som verkar hoppa upp och sätta sig på hästen (för min häst rullar sig inte, nää inte min häst inte).







Tur att det inte var ännu värre. Men hon har ju haft kul i hagen iaf :)

Godnatt ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0