Grymma häst


Jo, jag glömde blogga efter ridpassen i helgen men jag gör det till en sammanfattning nu istället: OMG, AWESOME! Fan vilken duktig häst jag har, hon var jättefin! Den där viloveckan gjorde verkligen susen för efter den har hon varit pigg, glad och jobbat jättebra! Innan veckan så var hon lite slö och inte så arbetsvillig efter sommarlovet och igångsättningen men nu är hon unghäst igen :D 
      
I fredags tog vi ett dressyrpass på utebanan i mörkret ocg förutom att hon var fånig och rädd för mörkret så gick det jättebra. Vi jobbade lite förvänd galopp och fattningar.
      
I lördags hoppade vi i Båtishagarna vilket Bella tyckte var en skitbra idé. Det gillades definitivt och hon både bockade och drog iväg med mig några gånger. Hoppade inte de högre hindren utan höll mig runt ca 70 cm och hoppade många språng istället. När jag sedan bestämde att det fick vara nog så hade hon mycket kvar att ge.
      
Igår sedan så fick hon vila. Blev bara en massa goooos utöver de vanliga görorna.
      
Idag vet jag inte vad som sker, söta Emma hjälper mig med Bella idag :)

Imorgon, dock beroende på vad Emma gör med Bella idag, tror jag att jag bara skrittar ut en sväng eller kanske longerar/tömkör. Vi lämnar det åt ödet tycker jag.


Kära häst ♥

Nu ska jag fixa klart maten och sen slänger jag iväg ett inlägg om alla dessa saker jag shoooppat i helgen, so see ya latah!


Kommentarer
Postat av: Emma

Jag red barbacka på båtis med Julle, Johanna och Ida. Där tarvade och galopperade vi. red runt hela hagen 2 gånger i både trav och galopp. Bella var skitfin, hon jobbade med en fin låg form och var helt ok bakbens aktivit men nu övade vi med formen, att hon skulle bli avslappnad :D

Kram

2011-10-04 @ 12:27:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0