Gårdagens


Efter en väldigt mysig helg med firande av Josefine med The Fantastic 4 (Sandra, Emma, Josefine och Thea) men ack för stallfri helg, med undantag för jobbet i lördags, så drog jag min vackra rumpa till stallet och Bella. Shit vilken komplicerad mening det blev. Efter lite pyssel och gulligull så satt jag upp och vi tog ett dressyrpass på utebanan.



Red med snodd så hon inte kunde smita undan så lätt genom att fåna sig, även om det blev just väldigt mycket fån emellanåt. Det stod nämligen en farligt blå sockerbit i ena hörnet som någon glömt att ta undan. Den var alltså oerhört farlig, sjukt farlig! Nej men på riktigt så var den ond och låg där och lurade så den kunde hoppa upp och bita oss, väldigt farlig. Först var den farlig i alla gångarter varje gång vi skulle förbi den, sen var det okej i skritt och sen även hyffsat okej i trav men i galopp förblev sockerbiten ett monster. Hon galopperade i sidled, blev väldigt hög och kort i formen när hon fick syn på den och bockade/sparkade bakut när vi var förbi. Älskade tönthäst ♥

Idag har jag medryttarhjälp så jag kan ägna mig åt roligare grejer, nämligen skriva CV.. Och laga mat, vilket jag ska göra nu. So, see ya latah!


Kommentarer
Postat av: Thea

Hahaha! Precis min homor! Haha love it!

2011-10-11 @ 16:23:50
Postat av: Sirpan

PUSS

2011-10-18 @ 07:26:01
URL: http://lamints.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0