Jag höll ju på att glömma..

..att berätta för er om jobbet! Jag har nämligen fått jobb på konsum i mariatorget! Sökte förra torsdagen, var på kort intervju dagen efter, blev meddelad att de var intresserade måndagen därpå och igår, fredag, var jag på kassautbildning. Eller snarare typ genomgång och introduktion. Fick lära mig hur en kassa fungerar och hur man gör. Dessutom, till min stora fasa, måste jag lära mig en jävla massa PLU-koder till all frukt, grönsaker mm. Hur svårt som helst!
.
`
En PLU-kod är en för det mesta fyrsiffrig sifferkombination som står för en viss vara. Bananer är t.ex. 4011 och avocado är 4046. Det är hittills de enda jag har lärt mig. Sen är det bara ca 200 koder till jag måste lära mig (nä, jag driver inte, säkert över 200). Tror att jag dör innan jag är klar, men det är det värt, bara jag har ett jobb att tjäna pengar på!

Kommentarer
Postat av: Thea

Grattis igen!

Det kommer, bara att kämpa på!

Puss

2012-04-21 @ 19:41:54
Postat av: Emma

GRATTIS! :D

2012-04-22 @ 19:45:32
URL: http://totallyoff.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0