Ouch..


Det var ju ett tag sen Bella fick av mig från hennes rygg. Senast var det för ca ett år sedan då vi galopperade och busade barbacka i snön. Så hästis tyckte alltså det var dags igen och gjorde det idag, rätt så ordentligt till på köpet, eftersom det var så länge sen liksom.. Så - ouch!

Jag och en annan tjej var i sandtaget och busade, galopperade genom sanden och så. Eftersom det har varit halt, mörkt och kasst underlag så har Bella inte ridits ordentligt och inte galopperats på några dagar, dessutom var det kallt och vi red i sandtaget - Bellas absoluta favoritställe. Bella var alltså ordentligt piggelin!
       Så, vi skulle alltså galoppera genom sanden. Första sträckan gick bra. Hon drog iväg och bockade men jag hade kontroll. Andra sträckan tänkte jag att hon skulle få sträcka ut lite mer så jag släppte aningen på tyglarna och oj vad hon tog chansen! Hon drog iväg ordentligt, slet tyglarna ur fingrarna på mig och lekte rodeo! Bockade, bockade och bockade! Efter andra språnget flög jag i en båge, voltade i luften och landade i den frusna sanden.

H Ä R L I G T !

As it seems så landade jag först på bäckenet och sen kom bakhuvudet.



Schysst! Lär bli ett snyggt blåmärke imorgon.



Såhär såg det ut förra gången.


Älskade skithäst ♥


Kommentarer
Postat av: Hanna

Jag skulle uppskatta jätte mycket om du hade velat ta dig tiden att kika in på min blogg och ge mig lite tips, råd eller kretik för att förbättra min ridning. Tack på förhand ♥

2012-01-07 @ 01:57:55
URL: http://dailyhorses.blogg.se/
Postat av: Julia W ( T E A M R Y T T A R N A )

Riktigt fin blogg! Följa varandra via bloglovin? :D

2012-01-07 @ 12:04:53
URL: http://teamryttarna.blogg.se/
Postat av: Cornelia {Foto, häst, vardag]

Hoppas du haft en överbra lördag! :D

2012-01-07 @ 22:37:16
URL: http://kindofscofield.blogg.se/
Postat av: Elin & Othilia

Fin blogg! Hoppas de gick bra annars! :)

2012-01-08 @ 19:53:11
URL: http://korsningsponnys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0