Bra, Sandra!


Spricka i axeln?

Nej, hoppas inte. Men igår i stallet, medan jag höll på att mocka, fick jag en plötslig smärta i högra - ja, högra - axeln. När jag hade axeln i vissa lägen kändes det okej eller kändes inte alls men i andra lägen kändes det som om någon högg mig med kniv. Inte skönt. Dock så klarade jag att göra alla sysslor i stallet och rida, som jag visade igår. Under kvällen kändes det okej.
       Imorse kände jag inte av axeln så mycket men under dagen blev det lite värre. Jag gick till skolsköterskan som tyckte att jag skulle besöka vårdcentralen och röntka, hon trodde nämligen att det var en spricka (!!) efter mitt fall från Bella i fredags. Jag fick lite smärtstillande gel och hon sa att jag skulle ta det försiktigt. Haha, tänkte jag. Jag kan ju ta det så försiktigt jag kan med tanke på att jag har häst.

Idag i stallet (så försiktigt jag kan, sa jag) så fick jag oerhört ont när jag mockade. Efter ett tag var jag tvungen att mocka med en hand.. Sen fick jag göra allt annat med vänster hand. Att jag sen satte igång och broddade är en annan historia, som ni får höra om en stund.

Jag är dock lite skeptiskt till att jag har en spricka. Jag kan ju röra lite på axeln så jag gissar att det är en nerv i kläm, typ. Hoppas på det bästa i alla fall :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0