Kryptonite

Jag gillar dubbelmoral, det är därför jag lovar er bättre uppdatering och sen skiter i att uppdatera, mohaha!
.
Denna dagen har varit minst sagt hektisk, stressande och påfrestande. Det var nämligen ett stort prov i skolan i en massa frisörmoment, en minigesäll. Ni som inte är intresserade av frisör-stuff eller ni som har bättre för er kan lika gärna sluta läsa här. Vi började kl 08.00 men förberedningar, sen var det permanentrullning på dockhuvud, max 45 minuter. Jag klarade det på 46 minuter, vilket var ganska duktigt. Dock så fick jag ett fett IG på det momentet, fast egentligen var det inte så fett eftersom jag var ett halvt poäng från godkänt. Fet fml på den! Resten av dagen haltade sig fram med färgning, klippningar och frisyrer. Jag höll på att få ett nervöst sammanbrott ett tag, eftersom jag är så långsam och noggrann i allt jag gör så hatar jag tidspress vilket det var hela dagen. Sen är jag rätt säker på att jag får underkänt i minst hälften av momenten eftersom det där provet är sjukt svårt. Dessutom ska jag inte ens bli frisör så det gör inte så mycket ;) Denna minigesäll är egentligen en övning för de som ska göra riktiga gesällprovet sen,så det kändes lagom onödigt för mig..
.
Efter en dag utan avkoppling och lunch var det stress iväg till stallet eftersom vi slutade kl 17.30. Väl där kunde jag koppla av något, även om min kropp egentligen bara ville gömma sig under täcket i några få dagar. Orkade inte rida alls men satt ändå upp och skrittjobbade i 30 minuter. Nu är jag död och ska nog dö lite till. Puss och godnatt!
"If I go crazy then will you still call me superman?"

Kommentarer
Postat av: Thea

Haha! Bästa bilden!

2012-02-16 @ 14:01:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0