Missförstådda Hälge




Den planerade mysiga klätterturen med Annki och Royal blev inte riktigt som vi hade tänkt oss. Vi klättrade upp och ner i godan ro och tränade våra muskler ordentligt när Bella, som gick först, plötsligt stannade och stod blickstilla. Vi hade nämligen fått möte av Hälge Älg. Bella började backa och Royal snurrade runt vilket skapade lite problem för Annki som tömkörde.. Det utbröt ett lite mindre kaos när båda hästarna snurrade runt, halvreste sig och började springa på stället och jag måste säga att det var lite läskigt på en smal, stenig stig ovanför en brant backe i skogen. Men allt slutade väl och vi fick kontroll på våra hästar och klättrade vidare.

Vi kom till sandtaget och jobbade lite muskler där och jag hoppade lite. Bella fick några vervösa sammanbrott och sköt iväg lite nervösbajsande då och då, och det blev ju inte jättemycket bättre av att vi mötte både fyrhjulingar, cyklar och älgens familj. Älgarna var säkert trevliga och ville bara konversera lite med våra hästar, tyvärr så ville inte Bella och Royal stanna kvar för lite shitchat. Stackars älgar, måste bli missförstådda hela tiden..



Vi kom hem oskadda iaf :)

Slutligen vill jag bara säga grattis till alla framgångsrika tävlingsekipage och lycka till åt alla som tävlar imorgon!


Kommentarer
Postat av: Sirpan

Jag måste ju alltid vara värst och kontra med att jag trycker på den där jävla knappen 180 gånger om dagen och blir lika rädd varje gång. LÅTER SÅÅÅÅÅ HÖGT!

2011-09-17 @ 22:23:17
URL: http://lamints.blogg.se/
Postat av: Evelina - equilina.se

Hej, du vann bildredigeringen =)

Maila bilden du vill ha redigerad till [email protected], ju högre upplösning desto bättre resultat!

2011-09-18 @ 12:28:32
URL: http://equilina.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0