Bra dag!


Bättre dag idag :)

Hade lite mysdag i skolan idag då vi fick frisera varandra på lektionen. Jag fick mina toppar klippta och ögonfransar och bryn färgade. Kändes bra när jag åkte från skolan så jag var på härligt humör. Kom hem en stund senare och gick ut med Tuffahunden bl a.


Tuffa blir förföljd utav kattbebisarna

Sen åkte jag till stallet och gjorde en övning med Bella och Emma i sadeln. Satte upp en studs på tre hinder som de hoppade några gånger och sen vilade lite, hoppade några gånger och vilade lite osv. I början gick det inge bra då Bella inte riktigt var uppvärmd ordentligt och hindren var för låga och ointressanta. Sen höjdes nivån lite då jag adderade en vattenmatta och hindren blev högre, och då hoppades serien med mer entusiasm! Såg jättefint ut och Emma jobbade bra. Blev dock vääääldigt hoppsugen, önskade sen att det varit jag som satt i sadeln. 


Duktiga hästar får godis

       Efter det var det dags för arbetskväll, höll på att jobba i stallet inför tävlingen som kommer om några veckor. Efter det var jag helt slut, åkte hem, duschade och tillslut hamnade jag här, framför datorn, med en kopp te och kanelbulle.

Ibland är livet ganska rättvist ändå.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0